Wednesday, February 25, 2009

Sports and 'PhD'..

Menaip sambil memegang rokok membuatkan aku hilang idea untukmenulis. Sebentar, aku habiskan rokok ni dulu...............

OK. Kenapa perokok masih lagi merokok walaupun dah tahu bahaya merokok tu ek? Aku sendiri tak tahu macam mana nak jawab soalan tu. Setiap kali aku pulang ke kampung, umi selalu tanya, " Are you still smoking?". Bila aku diam tanpa sebarang jawapan, umi akan cakap lagi, " U better stop smoking. It's bad for your health and affect ur own economy". Huhuhu... Aku tahu semua tu, tapi still aku tak boleh nak quit smoking.

Kembali ke tajuk sebenar post kali ni (yang atas tu cuma intro je). Isnin hari tu bermulalah sukan antara pelajar-pelajar semester 6. Khusu untuk semseter 6 sahaja. Antara acara-acara yang dipertandingkan adalah Futsal, Sepak Takraw, Bola Jaring, Badminton dan Bola Tampar. The 1st game was futsal for the girls. Class aku, Network Security, lawan class EIT. The game went well, my class won 5-1. Hahaha.. Nak pecah tekak aku arahkan diorang ni turun naik padang futsal tu. Mana tak, suma baru 1st time main futsal.

Selasa aritu pula, futsal untuk lelaki. Kelas aku lawan kelas mechatronics. At first, we were down to 1-0. Start second half, we lead to 3-1. Hati da gembira ni, da bajate leh menang. Tapi, keeper aku pulak wat hal. Dok tlepas bola bile pihak lawan shoot dr jauh. Last skali jd draw 3-3. haih. Nasib.

Tadi pulak acara netball berlangsung. hahaha.. Disebabkan girls dlm kelas aku ada 6 orang, dan netbal memerlukan 7 pemain, beberapa orang pelajar lelaki terpaksa bermain bersama. Aku termasuklah dalam golongan tersebut. Haih~ Petang td train jap, nak tahu rules dier. Masa train tu ada la minah-minah dari kelas lain dok tengok. Aku yg bermain sebagai goal shooter beraksi dengan agak cemerlang bersama-sama dengan Md Zaini sebagai Goal Attacker. Gandingan yang cukup mantap. Lepas train, aku balik bilik nak rehat-rehat jap. Game start kol 9.


Kol 8.45 tadi aku pun pergila ke court netball. Pastu muke budak-budak kelas aku ni monyok je masa aku sampai. Diorang cakap laki boleh main posisi GS ngan GK je. Aku cakap, "Takpe la. Main je. Aku jd GS, Zaini jd GK". Rules yg sebelum ni tak kisah pun lelaki main posisi mana-mana bertuka pada jam 8.30 td. Hurm.. Something fishy there. Minah yang kononnya incharge bahagian rules ni terangkan kalo buk sub, kne tukar ngan laki. Aku pn ok kan je la.

So, bermula la game netball aku yang pertama. Mula-mula down to 1-0. Pastu dengan bangganya aku equalized jd 1-1. Tp class lawan tu score lak lagi sebijik. Maka half time pun tiba. Sorang player aku injured. So, yg tinggal just 4 perempuan je. Yang sorang tu memang da injured mase training. Nak tak nak, kena masukkan lelaki. Bila member aku ni masuk, minah poyo td tu pun cakap tak boleh. Aku mulanya tak amik kisah sangat. Lantak korang la nak bertekak. Last-last, minah tu cam melampau plak. Da memang class aku tak ramai pompuan nak buat camne. So, dier cakap sama ada masukkan yang injured tu or main kurang sorang untuk team aku. Oh ya, minah tu budak class EIT yang kalah lawan futsal ngan kelas aku.

Aku pnye kapten, Si Sry yang memang pansa baran ni pun cakap kitorang nak tarik diri. Dia terus keluar. Hahaha... Aku pun ikut sama. Sambil maki-maki minah tu. hahaha.. Padahal ati tak panas pun, saja amik kesempatan, sebab minah tu kerek. Dalam rules cakap lain, pastu dier wat lain. Nampak sangat minah tu dengki ngan budak kelas aku. Minah tu ader PhD kot. Perasaah hasat Dengki! Hahaha... Aku tak heran sangat sebab minah tu budak melayu. Haih~

There goes pengalaman aku bermain netball buat pertama kalinya. Boring dan penuh dengan kontroversi. hahaha...

Tapi aku score weh. Hahaha... Bangga gak ar cket. Sikit je pun.

k la, ak nak tido. So kne g bilik project. Daa~

1 comment:

  1. Koe bermain bola jaring?? emmmm, aku dah boleh bayangkan dah, hahahaha. Well done my friend!

    ReplyDelete