Thursday, April 9, 2009

Champs League~

Minggu ni memang tengah hangat pasal Champions League. 2 mlm yg lepas, ada match MU vs Porto. YG tu je ak nk highlight. Yg len aku x amik tau sangat. Sebab aku ni fan MU. Mlm td plak ada match Barca vs Bayern ngan Liv vs Chelsea. Dua2 game mlm td memang menarik Sebab Bayern yang nampak garang sblm ni, lepas belasah sporting 12-1 agg, kalah 4-0 semalam. Dan Liv yg sombong, bongkak, takbur managernya tu, kalah 3-1 semalam.


Pasal match MU plak, aku cam tensen je tgk mase 1st half. Sbb defence teruk giler. Control ball pun teruk. Macam main masa lawan Inter, tapi kali ni agak teruk sikit la, sebab bolos 2 biji. Bila lawan da gol 2 biji di tempat MU, ia bukanlah sesuatu yang boleh dibanggakan, ataupun diambil mudah. Untuk menang, MU kena jaringkan sekuran-kurangnya 3 gol di tempat lawan nanti. Dan yang memeritkan lagi, tiada English team yang pernah menang lawan Porto di Estadio do Dragao. huhuhu.. Sebagai penyokong MU, fakta ini sangat mengguarkan dan mengganggu ketenteraman jiwa.


Aku rasa Fergie kena wat sikit pertukaran kot masa main kat Estadio do Dragao nanti. Neville tu aku rasa elok digantikan dengan Rafael. Defend yang lain tu da kire ok da. Biar Vidic, Evra, Rafael dengan O'She main defender. O'Shea lak main cam xbest je aritu, kalaulah Ferdinand tak injured.. Aku rasa Tevez patut digandikan dengan Rooney. Giggs dengan Ronaldo main winger. Scholes dengan Anderson main midfielder. Aku rasa kalau ni la line up Fergie mase main away, pastu players main ok cket, cket je, drpd macam diorang main mase lawan Inter dulu, sure MU bleh menang.


Dan aku rasa, Ronaldo perlu belajar untuk mengimbangi badan. Kalau jatuh dapat free kick xpela, ni da la jatuh, free kick xdpt, defend la kena serang. Wastefull. Aku harap-harap sangat la MU menang 2nd leg nanti. Huhuhu... Pastu jumpe Barca masa semi, sbb Bayern xde harapan da tu. hahaha... Pastu masa final jpe Chelsea balik. Hahaha... It'll be a great final. Again.. Yup2...

Glory..Glory.. Man United!!

6 comments:

  1. napela xmasukkan macheda..huhu tp defense serius lemah giller. lg2 evans.. aku tgk pon takut.. ferguson ptt letak fletcher dgn carrick kt tgh.. asyik tukar2 je..

    ReplyDelete
  2. haaa... tl2.. defend lemah gle.. tp kt Dragao nti, Ferdinand ader.. yeah!! should be no prob la kt defence... cme bab marking tu ader prob cket la.. haih~

    tp fletcher men baik gak aritu... hehehe...

    ReplyDelete
  3. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  4. nko tau ape masalah MU?
    hutang yang banyak.

    dengar kelab ada masalah kewangan,player terus takde mood nak main.

    kena jual gak player2 star ni..

    ReplyDelete
  5. aku tau... ak ader gak bkak carly's blog..
    yup2.. beban besar tu... em, mgkn ader hikmah kot kalo dier jual ronaldo.. tp nk beli ribery plak pastu... haih~

    cmne diorg leh idup ngan utang bergunung-gunung tu?

    rafael da ok da ni.. da train balk..

    weh, macheda jd hero lg... wahahaha....
    aku tidak percaya!!! hebat2!! wlupn nasib.. tp dier placing cun gak... hahaha...

    ReplyDelete