Tuesday, March 10, 2009

Top 10 My Most Favorite Love Songs (tagged by Ez)

Not an actual tag usually,but it's more to getting know which tunes can make you smile whole day and thinking about your love.All you have to do is do list,and tell why you love that love songs.Heartbreak love songs can also counts.

Warning:LOVE SONG,OKAY..

p/s:and count it backwards like 10,9,8...because I think it's fun to read that way.



Well, mine won't be as detail as Ez's. So, here it goes:


Number 10:


Title: Ku Mahu Kau Tahu
Artist: Hujan


Lagu ni kira macam lagu tema untuk aku ngan ex aku masa tgh hangat bercinta dulu. Tapi aku suka lagu ni bukan sebab ianya lagu tema kitorang. Aku suka sebab lirik dier yang menarik.




Number 9:


Title: Love Story
Artist: Taylor Swift


Lagu ni antara lagu latest yang menjadi pilihan aku untuk diperdengarkan sebelum tido. Menggambarkan kesetiaan cinta seorang perempuan yang sanggup buat apa sahaja untuk lelaki yang dicintai, sampai sanggup nak lari bersama-sama. Really nice song.




Number 8:


Title: Tapi Bukan Aku
Artist: Kerispatih


Lagu ni mula menarik minat aku bila housemate aku dok melalak nyanyi lagu ni ari2 suatu ketika dulu. Mungkin sebab dia pernah karaoke ngan awek dia nyanyi lagu ni kot. Lagu ni gak kira menjadi pilihan aku, sekiranya aku tbe2 nak bg lagu kat ex2 aku ke, sbb lirik dia memang menepati citarasa aku. hahaha...




Number 7:


Title: Stay
Artist: Estrella


Lagu ni, surely will be one of da early songs that i will dedicate to my future gf. hehehe... The title alone can show what's the song is all about. So, my future gf, learn to like dis song coz u will hear it often. hahaha...




Number 6:


Title: Dunia Batinku
Artists: Ella ft Tam Spider.


Firstly, aku agk tertarik la dengan suara Tam, sbb tu aku suka lagu ni. Aku tak berapa nak faham sangat la lirik lagu ni, tapi aku rasa tema dia macam hajat tak kesampaian ar untuk dua2 pihak. Yeke? ke minah ngan mamat ni minat antara satu sama lain, tapi masing2 da ader gf. hurm...




Number 5:


Title: Fall for You
Artist: Secondhand Serenade


Ahha~ Juga merupakan lagu yang akan aku dedicate kat future gf aku. Tonight will be the night that i will fall for you. Ayat yang aku nak highlight kan dalam lagu tersebut. Lagu yang menceritakan betapa dalamnya cinta seorang laki tu kat awek dier. Yup2.. Definitely a good love songs.




Number 4:


Title: You Raise Me Up
Artist: Josh Groban


Ya, lagu ni among the best la. Deep meaning. Lagu yg menunjukkan betapa si penyanyi menghargai org yg ditujukan lagu tersebut. Romantik2.. hahaha...




Number 3:


Title: There you'll be
Artist: Faith Hill


Aku suka lagu ni sebab, lagu ni macam mengenang balik la org yg dicintai dulu. Hey, be faithfull, walaupun da clash, surely diorang ada gak membantu mase time couple dlu kn. Kira aku hargai la jasa diorang dulu. Terima Kasih ya.


Number 2:


Title: The Power Of Love
Artist: Celine Dion


Lagu ni ex aku penah dedicate kat aku dulu. Fuh, cair kejap ar dengar lagu ni, nak2 bila awek (pada ketika itu) yg bagi. hahaha... Lyrics dier pn memang power ar, memang patut pn tajuk dia The Power of Love.


Number 1:


Title: My Only One
Artist: Yellowcard


Lagu ni, ex aku pernah tulis atas kertas, pastu hias2 cket, pastu bagi kat aku. hahaha... Citer ni berlaku masa zaman sekolah dulu. Kira, kalau dengar lagu ni, teringat balik la dengan zaman cintan time sekolah dulu. Lagu ni jd 1st song aku choose sbb, ni kire 1st song aku dpt from 1st love aku dlu. Yup2, dat's a really good reason kot. hehehe...




Ok, now i tag:


Nani
Tqa Zack (da abis final kn? haa.. mulakn menjawab sume tag2 aku)
Nani
Dyana
Mien
Bang Zai Si Tua Nyanyuk

5 comments:

  1. aik aku ada jugak??hahahaha
    jiwang but i like ..
    tpi dunia batin ku tuuu aduuh xde dlm list aku la..ahaks

    ReplyDelete
  2. ahahaha....
    ader2..
    sila la buat ye..
    utk ko, aku wajibkan ko buat..
    hahaha...
    ala, lain orang lain citarasanya...

    ReplyDelete
  3. hik hik!
    apasal la i boleh lupa Only One tu..hik hik!
    tp actually lagu2 ni i fikir lama gak..

    hik hik,Josh Groban pun best!

    ReplyDelete
  4. oh ya KO_E,
    i nak invite u masuk groupie blog baru.
    http://bloggersrepublic.blogspot.com

    nanti bgtau email u kat i ok?

    ReplyDelete
  5. actually, it's quite hard to filter all da love songs..

    but dis is da best that i can do or remember.. hehehe...

    yup2, only one n josh groban tu best.. nk2 bile ngah lepak sorg2 dalm blik, pastu play lagu ni.. hahaha....

    new group? nice~ hehehe...
    ok, i'll send u my email...

    ReplyDelete